Arrangement

Konsert

Billettpris:
Kr 300,- /250,-/150,-

Nils Petter Molvær er en av de mest fremtredende utøverne innenfor en elektroakustisk, improvisert/komponert musikalsk hybrid som har blitt en egen sjanger.

På sitt nye album produserte han med den nyekvartetten en spennende blanding av atmosfæriske lyder og kraftige beats. Den første singelen «Nearly Invisible Stitches» starter med denne atmosfæriske skandinaviske følelsen og leder til en energisk beat. En sang som får deg til å drømme og flyte inn i den ville og vakre naturen i nord. "True Love Waits" er en fantastisk vakker ballade. Den ble opprinnelig spilt inn av Radiohead. Denne innspillingen markerer noe nytt for Molvær: det er hans første coverlåt han noen gang har spilt inn. Molvaer spiller en bemerkelsesverdig myk og øm trompet.

Den melodiske og atmosfæriske stemningen til denne innspillingen gjør denne sangen perfekt for ballade-, kjærlighetssanger og chill-out-spillelister. Ta et dypt pust og bare nyt musikken! Fra det poetiske, ømme «Median» via det dramatiske «A Sudden Rash» til de tre kraftfulle stykkene hentet fra «Frameworks», Molværs bestillingsverk for Kongsberg Jazzfestival 2021, viser albumet frem trompetistens distinkte musikalske språk – et språk som er verdsatt av lyttere over hele verden.
Selv om store deler av albumet ble komponert og spilt inn under lockdown, høres «Stitches» sømløst og organisk ut, noe som beviser at samarbeid og kunstnerisk visjon kan overvinne både isolasjon og avstand. Og til tross for albumets mørkere øyeblikk, med referanser til uorden og sykdom, fremstår «Stitches» som en rendyrkende opplevelse. Etter å ha lyttet til det avsluttende sporet «True Love Waits» virker den tittelen profetisk: Etter turbulente tider vil sårene gro.

Kvartetten består av
Nils Petter Molvær - trompet/elektronikk