Arrangement

bilde_til_skjerm_og_annonse.jpg

Dysthe Design. Vær så god- sitt!

Kategori:
Utstilling

Omvisning med formidler søndag 10.september og søndag 17.september
Kl 15.00 begge dager.
Åpningstider: fre 13-15, lør/søn 13-16
Utstillingen står til og med søndag 1.oktober

Med utgangspunkt i «Dysthe Design. Swinging 60» som første gang ble vist ved Kunstindustrimuseet i Oslo sommeren 2013, tilbyr denne turnéutstillingen et utvalg av designerens klassikere, samt hans nyskapende skibindinger som bidro til å revolusjonere industrien på verdensbasis. Publikum inviteres blant annet til å sitte i et utvalg av de ikoniske møblene og får gjennom utstillingen et unikt innblikk i Dysthes design.

"Når estetikk, funksjon og form smelter sammen og blir en helhet og du tenker “Aha, selvfølgelig!”, da har du lyktes. God mat skal smelte på tungen. God design skal smelte på netthinnen. Så enkelt, så utfordrende."
Svein Ivar Dysthe om begrepet god design.

Les mer om utstillingen her: http://vandreutstillinger.nasjonalmuseet.no/produksjon/dysthe

Bilder:

• Bilde fra forestillingen