Arrangement

Kategori:
Konsert

Varighet:
1 time og 40 min (uten pause)

Billettpris:
480,- ink. avg.

Det norske bandet Det Betales og deres show «Backbeat» tar for seg tiden da The Beatles spilte i Hamburg på steder som Keiserkeller, Indra og Star Club. Bandet har blitt omtalt, av selveste Beatles-manager Alan Williams, som «The best Beatles tribute band in the world». Bli med på en unik konsertopplevelse med musikere som gir alt for en av verdens beste grupper.

Det Betales fra Drammen er kjent for de fleste, og 45 år med hyllest til The Beatles har gjort bandet legendariske. De har spilt over 50 konserter på The Cavern Club i Liverpool, og de ble utropt av Beatles manager Alan Williams til «The best Beatles tribute band in the world» Ikke fordi de ligner på originalene utseendemessig, men fordi de har humor, musikalitet, energi og ekte kjærlighet til musikken de spiller.

Showet Backbeat tar for seg den tiden The Beatles spilte i Hamburg, på steder som Keiserkeller, Indra og Star Club, for nøyaktig 60 år siden. De spilte opp til 8 timer hver kveld, og ble uten tvil verdens beste rock & roll band. John Lennon uttalte i et intervju i 1971 at «den beste musikken vi spilte ble aldri utgitt». Det har Det Betales gjort noe med, og låten «Bad Boy» er nå utgitt på plate og video. Planen er å lage et helt album med denne fantastiske musikkskatten.

Konserten byr også på en kavalkade med de største slagerne‚ «Yesterday», «Penny Lane», «Help», «Hey Jude» og mange andre. Her blir det høy allsangfaktor.

Bilder:

• Bilde fra forestillingen